tisdag 11 mars 2008

Terapi




Och jag trodde jag skulle få långtråkigt här! Jag får planera mina dagar noga för att hinna vila. Stor tid ta’r det att sköta korrespondensen. Vilken lycka att det finns tillgängliga datorer. Fast biblioteket, där de finns, stänger redan klockan fyra.

Har inte druckit te på en hel vecka. Det lutar åt att jag är rätt dålig.

Jag var sur grinig och allmänt tråkig när jag i början av veckan var på arbetsterapin – tyckte bara att de hade tåvärmare att erbjuda – men Ingela, terapeuten, var söt. Några da’r senare talades vi vid och kom överens om att jag skulle väva servetter. Nu tyckte jag att livet log – började göra vävnotor och funderade över om jag skulle ta’ med mig garn hemifrån.
Just nu ringde en annan terapeut, Karin – och jag tror inte längre att det kommer att bli så skojigt. Jag förstår att jag förväntas komma dit och se ut något “fint”, så ska hon sätta upp den åt mig!!
Att väva en väv man inte satt upp själv – en annans mönster! Det är ju idiotterapi!

Jag antydde att jag tänkt mig bomullsgarn 12/2 – och säger att jag kan ta med mig hemifrån om de inte har det. Nu har jag för tid och evighet gjort bort mig hos Karin. Jag riktigt såg hur hon rätade på ryggen, snörpte med munnen hon representerar tydligen den Heliga Hemslöjden.
“Vi har cottolin” sa’ hon – och jag förstod att det var cottolinservetter jag skulle väva.. “Men jag minns inte vilket nummer det är”. Tänkte be henne att inte hetsa upp sig eftersom det bara finns en styrka på cottolin nuförtiden – men lät bli. Så jag sa’ istället att sätta upp den kan jag göra själv. “En väv sätter man inte upp i en handvändning” svarade hon.
Nej inte du, tänkte jag, men jag.
Tror knappast att jag kommer att väva något!


Servetter i daldräll

VARP: bomg. 12/2
INSLAG: bomg.12/2 till botten och till mönsterinslag vad jag råkar ha
SKED: jaha ja – vad passar till 12/2, 60/10 1-2?





Nej, det blev inga servetter - det blev lunginflamation.

Inga kommentarer: